OM

Vores gamle forsamlingshus blev opført i 1891, og er løbende blevet renoveret, senest i sommeren 2023, hvor vi har lavet en større opdatering, der får huset til at skabe en helt fantastisk ramme om din næste fest.

Faciliteter

Til vores forsamlingshus hører en stor sal og en lille sal, stort køkken, og stort lyst indgangsparti med herretoilet, dametoilet og handicaptoilet. Vi har et skønt lysindfald og stilfulde farver i den store sal, der skaber rammen om den perfekte fest, hvor du har mulighed for at sætte netop dit præg med pyntning og borddækning.

På forsamlingshusets store parkeringsplads er der en flagstang, hvor husets Dannebrog kan hejses af lejer. Desuden hører der en rigtig hyggelig have til huset.

Brandmyndighederne tillader op til 150 personer, og der forefindes service til 120 personer. Huset er delt op i en stor og en lille sal. Den lille sal er velegnet til gavebord, buffet eller legerum for børnene, mens festen afholdes i den store sal.

Den store festsal

Den store sal er 140 m², hvor der er plads til 120 personer (100 spisende). Der er kraftudtag for tilslutning af musikanlæg i den ene ende af salen, hvor der også er en ekstra ekstern indgang.

I den anden ende er der en flot bar, med køleskab og køledisk til øl- og sodavandskasser.

Køkkenet

I køkkenet er der en kogeø med et stort gaskomfur, en stor industriopvaskemaskine, to industriovne, to køleskabe, kummefryser, kaffebrygger og service til 120 personer.

Fra køkkenet er der (uden dørtrin) direkte adgang til festsalene.

Udenfor køkkendøren er der trapper og en muret rampe, som sikrer nem adgang til haven.

I forbindelse med køkkenet er der desuden adgang til et personaletoilet.

Den lille sal

I den lille sal er der plads til mindst 40 personer.

Denne sal kan evt. bruges til et mindre selskab, kaffe under den store fest, til buffetbord, gavebord eller som aktivitetsrum for børnene.

Salen ligger som bindeled mellem køkkenet og den store sal. Det er muligt at lukke af til den store sal, hvis feks. buffetbordet skal sættes op i fred, mens gæsterne sætter sig til bords.

Kun fantasien sætter grænser for anvendelse!

Indgangsparti

Forsamlingshusets indgangsparti er åbent og lyst med stor garderobeplads.

I forbindelse med indgangspartiet finder man også henholdsvis herre- og dametoiletterne samt et handicaptoilet med pusleplads.

Omgivelserne

Til forsamlingshuset hører en hyggelig have, lidt skov, og en stor parkeringsplads. Alt udenomspladsen må frit benyttes i lejeperioden.

Overfor huset ligger Billum Kirke.